fredag, april 27, 2007

Ny GAMP!!!

I år skulle jeg liksom ikke kjøpe noen nye hester... ja..
Kan vel trygt si at jeg allerede har "sprukket" 4 ganger - hvis jeg teller med Rosie, som jeg fikk i romjulen. Av og til må man bare..
På tirsdag var jeg å hentet min første Clydesdale. At han i tillegg er en vallak er vel brudd på enda et av "løftene" mine.. vallaker er jo rimelig ubruklige i satsingen min - avl.

Ikke fritt for at jeg var spent på hvordan det skulle gå å lesse den 175 cm høye gampen på hengeren - helt alene. Hadde til og med helgardert meg å kjøpt med meg en pose med gullerøtter.
Han er bare så utrolig snill.. jeg er super fasinert - snakk om godgutt! Oki så ser han ganske så skranglete ut. Alt for tynn, og seint utviklet. Men bare vent til høsten.. da tipper jeg han er flott!
Har vært å tatt bilder av han og Rosie i dag... Rosie som er 147 cm - altså normal str. ser pitteliten ut ved siden av han.



Ellers har uken vart ganske så hektisk. Mye hest og stall, et kvedskurs i scrapping.. Samt en tur til Stavanger for å hente hest, og en tur innom scrapshop så klart:)
I tilleg har vi hatt grønn uke på jobb, med alternativ timeplan - det førte til litt mer jobb også, men bare kos da.
I går kveld var jeg rimelig sliten... da kom selvfølgelig Bianca på at NÅ var det på tide å bli kvitt den digre magen.
Fyttikatta så lang tid det tar å få ut de kattungene. Hun er litt rar når hun skal yngle. Dilter etter meg hele tiden. Aller helst skal jeg sitte i ro, helt tett inntil henne. Mine små forsøk på toalett og kjøleskap besøk, resulterte i at jeg hadde en katt med "vasspåse" diltende etter meg. OKI, så måtte jeg jo bare sitte der med henne til ungene kom da.
Ville ikke ha henne med meg opp i sengen...
Kl 4 i natt var vi endelig ferdige.. 4 søte små...
Utrolig vakkert å være med på, men 12 timer.. når man i utgangspungtet er sliiiten..
I kveld skal jeg legge meg tidlig, det er i hvertfall sikkert.

2 kommentarer:

Berit sa...

ÅÅ så flotte gamper!! Skjønner at du kan gå litt "amok" ;)
Rett og slett stilige er dom!

Hester er flotte dyr - bare jeg slipper å ri noe mer;)

God helg!

Kjersti sa...

hihi sånn katt har jeg også - som må ha fødselshjelper (dvs meg) ved siden av seg.... nå har jeg sterilisert henne da... Du verden så flotte hester du har! *ikke lite misunnelig* - lykke til med treningen av gampen!