søndag, april 15, 2007
















Så var jeg hjemme igjen da. Det er jammen meg mange positive ting med den jobben min. Siden torsdag har jeg sammen med 3 kolegaer vært på tur til London med 17 elever. De fleste 17-18 år.


Var rimelig spent på hvordan det skulle gå før vi reiste... tenk, tenk.. ja bare tenk om de hadde havna på fylla i London sentrum ett eller annet sted. Jaja, hva bekymret jeg meg for?? ALLE oppførte seg eksemplarisk.


Hønemoren i meg - som i grunnen er ganske begrenset var rinelig bekymret når vi forlot dem på undergrunden alene "her har dere en dagsbillett - lykke til! " Alle klarte seg supert, og når kvelden kom var de rimelig stolte over den mestrede oppgaven.

Vi har campet på Writtle College (Chemsford) - En fantastisk skole med 2200 elever. Fagene er rettet mot landbruk. Hest og andre husdyr er selvfølgelig en stor del av det. Vi fikk omvisning stallene, og se hva de hadde spesialisert deg på. Bla tapping av sæd, og UL. Det var ikke vanskelig å få elevene til å være stille å følge med da nei:)


Dagen i London "sentrum" var bare helt utrolig deilig. Har vært i London en gang tidligere. Da travet vi rundt på Oxford Street.. den opplevelsen var så som så. Denne gangen hadde vi fått et tips om at vi måtte teste ut Covent Garden - jeg var litt skeptisk - litt redd for at det bare ville være jalla shapper, eller rådyre designer butikker. "Jeg har vært i shoppe paradis" Den beste plassen jeg noen gang har gått rundt og lekt med min gode venn VISA. OK, så var det ikke enkelt å få med seg Line og en 3 mnd gammel baby i vogn på undergrunden - se bare de rulletrappene vi måtte dra med vognen i. Skal love deg at vi var 2 stk som PINHOLDT i den.


Shopping messig fant jeg utrolig mye kjekt... faktisk så mye at jeg tror jeg må ta frem litt etter litt så ikke Magnar får sjokk. Ca hver 2 time møttes vi 4 "lærere" på utekafe og viste frem poseinnhold og bøtta innpå med coffein holdig drikke. Sol og 20 grader - det det skikkelig vår i London.
Fant noen utrolig stilige bøker - perfekt med tanke på scrapping. Skal poste litt om dem seinere, må få pakket dem opp og sjekket litt nettsider først.

Nå får det bli striskjorte, havrelefse.. og suppe i noen uker. Men guri så mersmak det gir å reise... jeg vil reise mer, mer, mer.....



1 kommentar:

Kjersti sa...

gosj for noen kule "bøker" - meg også vil ha ;) Høres ut som en tur som var verdt strevet ja!