fredag, mars 14, 2008

Okey da...

En aldri så liten rapport om hva som foregår i Mona verden... Vet det har vært veldig stille i fra meg i det siste.


Annette sier jeg er inne i en total makover periode... tenkte litt på det og hun har rett. Det var på tide med forandringer.


Mitt første forsøk på disse forandringene var å pusse opp. Lover deg at det var på tide. Veggene på kjøkkenet var grønne, med gule lister og røde kjøkkenskap!! Gikk inn for oppgaven med liv og lyst - ja og etter å ha pløya gjennom en diger bunke med "vakkre hjem" ble rommene lyse, og jeg har tatt frem igjen alle de gamle tingene mine. Har vel i grunnen samlet på antiviteter så lenge jeg kan huske - og jammen meg fant jeg mye rart stua oppe på loftet.
De mye omsnakte lampene mine... For når man ikke ser seg råd til å kjøpe det gulvet man aller helst vil ha, ja då gar man i steden amokk på internett og kjøper lamper:)

Stunt nr to... var at jeg sa opp som Designer for Scrapshop - som nevnt tidligere er det på tide å være fri og frank. Jeg har scrappet litt etterpå - og det var DEILIG å få bruke akuratt hva jeg ville når jeg ville. I samme periode gikk jeg amokk på E bay - blonder så klart.


Har ikke noe bilde her, men stjeler et som Annette har lagt ut av de jeg sendte til henne. Du kan trygt si at jeg har litt mer en de der. Problemet mitt nå er hvordan i all verden jeg skal klare å organisere dem. De ligger strødd utover pulten min. Noe som igjen resulterer i at jeg ikke får scrappet før de er rydda bort. Og faktisk - it suits me fine! Jeg simpeltent elsker blonder.. de er vakkre å bare ta og se på. Går og funderer og tenker litt på om det ikke finnes noe fornuftig jeg kan bruke dem til.. noe fint jeg kan lage å pynte i nyoppussa spisestue med... De ideene jeg har til nå er forholdsvis ubrukelige:)

Og fortsettelsen på Mona's total makover... Joda jeg gikk til sjefen min og bad han om å permitere meg. To dager seinere hadde jeg fått det som jeg ville!!! Jada jeg vet at det er litt sprøtt, men det har sin forklaring som jeg ikke gidder å utdype her. Det fine er at nå har jeg masser av tid, og det passer perfekt i og med at vi endelig er i gang med å sette opp den berømmelige stallen min. Kan fort se ut til at jeg må gjøre mye av jobben selv. Og i går fant jeg ut at jeg liker jo faktisk å snekkre, så lenge jeg vet hva jeg skal gjøre.

Så ja det er store forandringer her.. jeg har 100 prosjekter jeg vil og må gjøre. Pusler litt med håndarbeide - ble ferdig med en ganser til Maia i dag - og tenkte jeg måtte kjøpe litt nytt garn i ettermiddag. Aner ikke hva jeg skal strikke da, men det kommer jeg vel på etterhvert;)

Mye har skjedd med hestene også. Sist helg var vi på hingstekåring. Ikke fritt for at vi holdt på å sprekke av stolthet da hingsten vår ble kåret, og det med de beste karrakterene en tinker noen gang har fått i Norge. juhu... En ny hoppe klarte jeg nå også å få lurt med meg hjem igjen, det til tross for at Magnar 1 timer før jeg kjøpte henne sa "bare så du vett d, me ska ikkje ha någen hest me oss hjem altså" hihihi


Ja.. det var en aldri så liten oppdattering på hva jeg bedriver dagene med... Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder å legge til i dette innlegget før jeg må avgårde å hente "helgegutten" vår. Han er her annenhver helg.

Og til slutt et bilde av den nye genseren til Maia... strikka helt uten mønster.. jammen litt dritflaks at den er brukbar:)





5 kommentarer:

Annette sa...

OMG!!! *sjokka*
Fy søren for en forandring i heimen!!!
Skikkelig shabby-chic-hus!
Utrolig lekkert har det blitt!
Lampene er verdt hver krone!
Mi låw!!! :-D

Kjekt å høre at du koser deg med mange andre prosjekter for tiden! :-)
Tror det kan gjøre veldig godt for både kropp og sjel!

Dessverre ingen gode blondeoppbevaringstips. Men kan se for meg sofaputer med noen av blondene :-)

Anonym sa...

Nå ser jeg ikke helt for meg hvordan kjøkkenet ditt så ut før, men jeg syns jo fargene hørtes ganske så spreke ut.....hihi. Men det ble kanonfint nå etter en forandring..skikkelig superkoselig og stilig!! Høres ut som det er mange prosjekter på gang - imponerende det....her sliter vi med å montere en enkel hylle *dåne*.

Ha en flott påske :-)

Camilla:-) . Camilla Raade Paulsen sa...

Wow for et flott kjøkken du har! Ser skikkelig koselig ut, liker den chabby-chic-stilen din her!

Lenge sien jeg har "sett" noe til deg, jeg skjønner du har vært opptatt!
Skikkelig deilig med store forandringer, spes når det gjelder oppussing!

Kos deg videre med alle planene deres :-)

Strikkelaura sa...

Yess..strikking!!!! *hyper*

Ingvild Bolme sa...

Så lekkert hjem! Bildene ser jo ut til å komme rett fra den mest inspirerende interiørblad, så lekkert! Får jo lyst til å pusse opp jo! ;-)
Håper vi snart får se mer LO'er fra deg også ;-)