lørdag, mars 29, 2008

Hekle prosjektet mitt...

Var innom garnbutikken her før påske.. måtte jo ha noe å aktivere fingrene med når vi farta rundt i påsken. Fant et utrolig mykt og deilig alpakka garn.. peiste i gang og strikket først en enkel lue til Maia.. i og med at Monas prosjekter som regle foregår uten mønster.. ja så går jeg nå rudt med ei rosa - og utrolig myk og god lue.

Tok med meg noe av garnet i creme også - hadde ingen planer for det, men kom så på at jeg alltid har vært fasinert av disse "bestemor rute teppene"

Så nå er jeg godt i gang med evighets prosjektet. Vil ikke ha mitt så fargesprakende som de pleier å være - kjører det ensfarget - og har planer om å legge til litt egen vri med å sy blonder rundt kantene på noen av rutene.
Det kommer nok til å ta evigheter før jeg blir ferdig.. har til og med tatt tiden. Det tar meg 25 minutter å lage en rute -og jeg trenger i hvertfall 100 ruter. hoooooo


Ute regner det...Maia er på besøk hos en veninne... og mamma kooooser seg på scrapperommet. God helg!!!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

WOW Så lekkert pledd!! Jeg har ett sånt liggende i heklekurven min jeg også. Om noget mer fargrikt. Men det var sikkelig lekkert i ensfarget altså!

Maya sa...

Oh la la....ja der har du litt jobb foran deg, men bare tenk hvor flott det er når det er ferdig! Jeg har en heklet sengeteppe etter min momor og det er veldig fint. Kos deg med heklinga :-)