søndag, desember 16, 2007

klin kokos...jaja, ikke fullt så galt da..

Har stort sett holdt på med hemmelige prosjekter denne helgen... men denne som jeg ble ferdig med i kveld kan jeg jo dele med dere. Tviler sterkt på at mottageren leser her før hun får den i morgen.
Det er snakk om nye nissestreker på jobb. Temaet var nøtter - og plutselig sto jeg der da, med en kokosnøtt som skulle "pyntes" (å ja, mine kollegarer tror jeg bruker 10 minutt på et prosjekt som dette... ehe...)
Vel.. føst måtte jo nøtta deles da... Herregud.. prøv det med ei rusta baufil!!! Gubben måtte trå trå til når jeg begynte å bli lett rød i toppen. Anne Jorunn tipsa meg om å koke nøtten slik at det hvite kjøttet inni slapp lettere. Etter 3 timer i gryta var det en smal sak - HELDIGVIS...

Jeg har brukt lokket som fot. Pøste på med flytende lim - og surra på den kule hamp tråden som jeg fant på Biltema. Malte med Distress Crackle maling (DIGGER den!!) Sydde løkker av hamp tråd, limte på blonde og bånd. Knappene er selvfølgelig sydd fast. Sommerfuglen er blitt pyta med brune prikker (glossy og distress reinker) ja og knappenåler som følehorn.
Nå håper jeg virkelig at mottakeren blir fornøyd med sin nye pennholder.
Ellers har det vært en hektisk uke - Maia ble hele 5 år den 12. Tok meg selv i å tenke "hvor gamle er de når de slutter å ha bareneselskap" hoi.. sovna tidlig den kvelden. Dagen etter var min bursdag - litt roligere det. Fredag juleshopping - var ikke hjemme før kl 22... og i dag har det vært familieselskap!!
Hoi... uken som kommer nå skal jeg bare KOOOSE meg - Tror det meste er klart til jul nå.

3 kommentarer:

S_U_F_69 sa...

Hihi, nå måtte jeg flire. Jeg har sett hvordan kokosnøtter kløyves så jeg kan tenke meg at du har strevd med å knekke denne ja! Men du verden, resultatet ble kjempebra. Super ide!

Annette sa...

hehehehe... Fytti for ei kokosnøtt! Du har virkelig lagt sjela i disse nissestrekene!
Jeg er spent på hvordan mottakeren likte resultatet!?

Gratulerer så mye med vel overstått til begge to.
Høres ut som du har travle dager for tiden. Er det nå jeg skal si at jeg har FERIE?! :-P

Håper du får kost deg litt på scrapperommet også i førjulstiden!

Annette sa...

Ønsker deg og dine egn riktig god jul!
Klem